Hyppää sisältöön
Palvelukatko pankin palveluissa sunnuntaina 24.11.2024 klo 5.00–15.15
Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Vastuullisuus POP Pankki -ryhmässä

Tehtävämme, visiomme ja arvomme

Uskomme POP Pankki -ryhmässä koko Suomen kattavaan paikallisuuteen, palveluun sekä yhdessä tekemisen voimaan. 

  • Tehtävänämme on edesauttaa asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia, vaurastumista ja paikallista menestystä.

  • Visiomme on olla henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun yhdistävä, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon pankki, joka on vakavarainen ja kasvaa kannattavasti markkinoita nopeammin.

  • Arvojamme ovat asiakasläheisyys, nopeus, tuloksellisuus, rohkea uudistuminen ja vastuullisuus. 

Tukemassa kestävää kehitystä

Vastuullisuus on kiinteä osa ryhmämme strategiaa ja arvoja. Vastuullisuusvisiomme on olla asiakkaidemme, jäsentemme ja paikallisyhteisöjen luotettava kumppani kestävän hyvinvoinnin luomisessa. Vastuullisuusvisio toimii lähtökohtana vastuullisuusohjelmallemme, joka ohjaa vastuullisuustyötämme.

Vastuullisuusohjelmamme pääteemoja ovat:

  • Edistämme ilmastonmuutoksen hillintää kestävän rahoituksen ja sijoittamisen avulla
  • Tuemme paikallista menestymistä, elinvoimaisuutta ja hyvinvointia
  • Luomme avoimuutta ja läpinäkyvyyttä liiketoimintaamme
  • Edistämme henkilöstön yhdenvertaisuutta sekä monimuotoisuutta ja työhyvinvointia
  • Estämme harmaata taloutta, korruptiota ja rahanpesua
  • Kehitämme jatkuvasti tietoturvaa ja edistämme turvallista pankkiasiointia

Vastuullisuus merkitsee meille POP Pankissa kestävän kehityksen periaatteiden noudattamista kaikessa toiminnassamme: 

  • Olemme sitoutuneet kestävän talouden tukemiseen mm. tarjoamalla ympäristöystävällisiin kehityshankkeisiin kohdistettuja lainatuotteita. Olemme tuottaneet myös laskureita, joiden avulla voit arvioida asunnon energiatehokkuuden parantamisen, auton vaihtamisen tai lämmitysmuodon vaihtamisen päästövaikutuksia

  • Pankkiasioinnin sujuvuus ja saavutettavuus ohjaavat POP Pankki -ryhmän jatkuvaa kehitystyötä.

  • Seuraamme, tutkimme ja raportoimme toimintaamme jatkuvasti vastuullisuusohjelmamme ohjaamana. Vuosikertomuksessamme on kootusti tietoa, miten olemme edistyneet vastuullisuusohjelmassamme.

  • Yksi meille tärkeistä mittareista on asiakastyytyväisyys. Riippumattoman, Pohjoismaissa pankkialaa tutkivan EPSI Ratingin julkaiseman asiakastyytyväisyystutkimuksen* mukaan meillä on vuonna 2024 jo kolmattatoista kertaa Suomen tyytyväisimmät henkilöasiakkaat.

  • Kotimaisena toimijana palveluillemme on myönnetty Avainlippu-tunnus.

  • Turvallinen pankkiasiointi ja asiakkaidemme taloudellinen hyvinvointi ovat meille tärkeitä asioita. Olemme muun muassa kumppanina Digi- ja väestötietoviraston edunvalvontavaltuutuskampanjassa, jonka tarkoituksena on jakaa tietoa edunvalvontavaltuutuksen tekemisen tärkeydestä. Olemme mukana myös Varo, varmista ja varoita -tietoturvakampanjassa, jonka tavoitteena on tiedottaa verkkohuijauksista ja niiden ehkäisemisestä. Lisäksi olemme kumppanina Melan Välitä viljelijästä -kampanjassa, joka tukee maanviljelijöiden jaksamista kokonaisvaltaisen neuvonnan avulla. 

  • Työtämme ja toimintaamme ohjaavat eettiset liiketoimintaperiaatteemme

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä