Hoppa till innehåll
Störningar i korttjänster i nätbanken

Det är alltid en riktig människa som svarar i POP Bankens chatt

Så här uppstår Finlands bästa kundservice.  

POP Banken har i EPSI Rating-undersökningar valts till Finlands bästa bank 12 gånger. För oss innebär högklassig kundservice att vi fokuserar på kundens önskemål och är närvarande. Vi får positiv respons av kunder för att vi är genuint intresserade av deras situation och behov. Varje kund bemöts personligen oberoende av kommunikationskanal. 

Både kunder och medarbetare minns trevliga möten 

”Den känsla som kunden får är det bästa måttet på vår service”, berättar Eetu Tuovinen som leder Servicecentralens Contact Center i Vasa. ”Våra kompetenta, sociala och empatiska kundrådgivare är vår styrka. Att värdesätta kunderna utgör en del av expertisen, vilket också återspeglas i det att kontakterna alltid sköts från början till slutet.” Tuovinen fortsätter.

”Även våra medarbetare minns och motiveras av lyckade möten med kunder och positiv kundrespons. Nyckeln till ett lyckat kundmöte är att kunden utöver en lösning på problem får värdefull ny information om våra produkter och tjänster.” Så sammanfattar Tuovinen receptet för ett lyckat kundmöte. 

En välmående och motiverad personal ger kunderna också god service. ”På Servicecentralen satsar vi på medarbetarnas välbefinnande och professionella utveckling genom heltäckande utbildning i olika slags kundservicesituationer.”

Det är alltid en riktig människa som svarar i POP Bankens chatt 

Servicecentralens Contact Center har över 30 anställda som ansvarar för till exempel chatten, den centraliserade telefontjänsten och korttjänsten.

”Vi kontaktas dagligen över hundra gånger via POP Bankens webbplats och chatten i mobilbanken. Vår svarstid är endast ca 50 sekunder, vilket är utmärkt”, berättar Tuovinen. ”I allmänhet får kunder snabbt svar på sina frågor via chatten av en riktig servicerådgivare. Eftersom vi är den bästa banken med personlig service, anser vi att det är viktigt att snabbt betjäna kunder oberoende av servicekanal”, säger Tuovinen. 

opiskelija banner-16

 

Välkommen att bli vår kund

Ta kontakt