Hyppää sisältöön
Kaksivärinen tausta

UKK - POP Pankki

Usein kysyttyjä kysymyksiä POP Pankista

Aiheet

Bonum Pankki Oyj toimii POP Pankkien keskusluottolaitoksena ja hankkii ryhmälle ulkoista rahoitusta laskemalla liikkeeseen vakuudettomia velkakirjoja. Bonum Pankki Oyj vastaa myös POP Pankkien korttiliiketoiminnasta, ryhmän maksuliikenteestä ja keskitetyistä palveluista sekä myöntää luottoja vähittäisasiakkaille. 

POP Pankilla on pankki- ja rahoitusalan vuotuisessa EPSI Rating -tutkimuksen mukaan Suomen tyytyväisimmät henkilöasiakkaat jo 12. kerran. 
Haluamme olla asiakkaidemme elämän pankki ja tarjota rahoitus- ja talousasioissa asiantuntijuutta elämän eri tilanteisiin. Meiltä saa vastauksia nopeasti, ja tästä saamme erityisesti kiitosta yrittäjäasiakkailtamme.

Tutustu POP Pankki -ryhmää esitteleviin sivuihimme, josta löydät paljon taustatietoa ryhmästämme. 

 

POP Pankki -ryhmän POP Pankit ovat itsenäisiä pankkeja, joten myös jäsenedut ovat pankkikohtaisia. Esimerkiksi päivittäispankkipalvelujen hinnoittelussa on huomioitu jäsenasiakkuus. Osassa pankeista jäsenet pääsevät myös osallistumaan pankin päätöksentekoon osuuskuntakokouksen ja edustajistovaalien kautta. Osa pankeista tarjoaa jäsenilleen myös mahdollisuutta sijoittaa omaan pankkiinsa sen myyvien POP Osuuksien muodossa. Lue lisää POP Osuuksista.

Lisätietoa kunkin pankin jäseneduista saat pankin omilta sivuilta ja esimerkiksi pankin hinnastosta. Pankkien hinnastoja pääset tarkastelemaan hinnastosivultamme käsin.

POP Asuntoluottopankki vastaa yhdessä Bonum Pankki Oyj:n kanssa POP Pankkien yhteenliittymän ulkoisen rahoituksen hankkimisesta. POP Asuntoluottopankin tehtävänä on laskea liikkeeseen vakuudellisia joukkovelkakirjalainoja.


 


POP Pankkikeskus osk on POP Pankkien yhteenliittymän keskusyhteisö ja se vastaa POP Pankki -ryhmän ryhmäohjauksesta ja valvonnasta. Se tuottaa ja kehittää keskitetysti POP Pankkien tarjoamia palveluita kuten esimerkiksi POP verkkopankin ja POP Mobiilin. POP Pankkikeskuksella itsellään ei ole asiakkaita,

POP Pankki on palvelua arvostavien suomalaisten pankki. Haluamme olla sloganimme mukaisesti olla asiakkaidemme elämän pankki ja tarjota asiakkaillemme pankki- ja rahoitusammattilaisen osaamista kaikissa elämäntilanteissa.

POP Pankki on vakavarainen, suomalainen palveleva pankki, jolta saat vastauksia, kun niitä tarvitset. Meillä päätökset tehdään paikallisesti omassa pankissa, mikä tuo nopeutta vastausten saamiseen. 

Pankkipalvelujen lisäksi useat POP Pankit tarjoavat notariaattipalveluja, joka voi auttaa henkilö- ja yritysasiointia monissa eri tilanteissa, oli kysymys sitten sopimuksista tai edunvalvontavaltuutuksen tai testamentin laatimisesta. 

POP Pankki ryhmän POP Pankit ovat itsenäisiä osuuskuntamuotoisia pankkeja. POP Pankkien omistajia ovat siis meidän jäsenasiakkaamme. 

Lisää POP Pankin jäsenyydestä voit lukea jäsensivultamme.

Visiomme on olla henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun yhdistävä, parhaan asiakastyytyväisyyden sekä nopean päätöksenteon pankki, joka on vakavarainen ja kasvaa kannattavasti markkinoita nopeammin. 

Ryhmänä POP Pankilla on yli 250 000 asiakasta.

POP Pankin konttoreita on perinteisesti ollut eniten länsirannikolla ja Keski-Suomessa, mutta käytännössä pankkiemme asiakkaat asuvat ympäri Suomen. Digitaaliset palvelumme mahdollistavat pankkipalvelujen tarjoamisen paikasta riippumatta. 

POP Pankin n. 70 konttorin ja palvelupisteen muodostama palveluverkosto palvelee asiakkaitamme ympäri Suomen aina Helsingistä Rovaniemelle. Kätevien verkko- ja mobiilipankkien avulla voit hoitaa pankkiasiasi koska tahansa olitpa henkilö- tai yritysasiakkaamme

Lisää POP Pankki -ryhmästä voit lukea ryhmäsivuiltamme.

POP Pankki tarjoaa vähittäispankkipalveluja henkilöasiakkaille sekä pienille ja keskisuurille yrityksille.

Meidän perustehtävämme on edesauttaa asiakkaiden taloudellista hyvinvointia, vaurastumista ja paikallista menestystä. POP Pankin omistajia ovat jäsenasiakkaamme.

Pankin vaihtaminen on helppoa ja nopeaa. Hoidamme tarvittaessa pankin vaihdon puolestasi asiakkuuden siirtovaltakirjan avulla. Neuvottelussa pankin asiantuntijan kanssa käydään läpi nykytilanteesi, tulevat muutokset ja tavoitteesi tulevaisuudelle. Keskustelun tarkoituksena on selvittää tavoitteesi ja etsiä parhaimmat taloudelliset ratkaisut niiden saavuttamiseksi. Lopuksi sovimme asiakkuuden perustamisesta.  

Jos sinua kiinnostaa asiakkuus POP Pankissa, voit varata ajan kätevästi sekä konttori- että verkkotapaamiseen haluamasi POP Pankin pankkihenkilön kanssa sinulle sopivana ajankohtana. Voit myös lähettää yhteydenottopyynnön POP Pankille aiheella asiakkuuden avaus. Mikäli sinulla on lainoja, täytäthän lainahakemuksen etukäteen verkossa. 

Tutustu Finanssialan ohjeeseen tiliasioinnin siirrosta.

Vastuullisuus on yksi toimintaa ohjaavista arvoistamme. Useammilla POP Pankilla on yli 100-vuotinen toimintahistoria, siten meillä on ollut ja on edelleen tärkeä rooli olla rakentamassa osaltamme suomalaista yhteiskuntaa ja hyvinvointia tarjoamalla rahoitusta toiminta-alueidemme kehittämiseksi. Olemme myös tukemassa monenlaista toimintaa aina kulttuurista urheiluun. 

POP Pankki -ryhmällä on oma sen toimintaa ohjaava, teemoitettu vastuullisuusohjelma. Teemojamme ovat:

  • Ilmaston muutoksen hillinnän edistäminen kestävän rahoituksen ja sijoittamisen avulla
  • Paikallisen menestymisen, elinvoimaisuuden ja hyvinvoinnin tukeminen 
  • Avoimuuden ja läpinäkyvyyden luominen liiketoimintaamme
  • Henkilöstön yhdenvertaisuuden sekä monimuotoisuuden ja työhyvinvoinnin edistäminen 
  • Harmaan talouden, korruption ja rahanpesun estäminen 
  • Tietoturvan ja turvallisen pankkiasioinnin jatkuva kehittäminen ja edistäminen. 
Lisää vastuullisuusohjelmastamme ja tutustu myös muihin vastuullisuusteemoihimme.