Hyppää sisältöön
Palvelukatko pankin palveluissa sunnuntaina 24.11.2024 klo 5.00–15.15

Tekstiviesti- ja sähköpostikalasteluja on nyt liikkeellä

Pankkitunnuksia yritetään kalastella jälleen tekstiviestein ja sähköpostein. Pankki ei koskaan pyydä siirtymään asiakaskirjoihin tekstiviestissä tai sähköpostissa olevan linkin kautta. 

 

Esimerkki kalastelutekstiviestistä: 

Huijausviesti_POP Avain

MicrosoftTeams-image (15)

Alla on myös esimerkki yhdestä huijausviestistä sekä kohdista, mistä viestin voi tunnistaa huijaukseksi. 

Huijausviesti

Mitä tehdä jos saa huijausviestin:

  • Älä klikkaa linkkiä!
  • Ilmoita viestistä pankillesi. 
  • Jos epäilet antaneesi tunnukset huijaussivulle, ilmoita tästä välittömästi pankillesi. Pankin ollessa suljettu, ota yhteys sulkupalveluun 020 333 (huom. huijausviestissä annettu samantyyppinen mutta väärä numero!)
  • Jos haluat tarkistaa, onko pankki oikeasti lähettänyt sinulle viestiä, mene verkkopankkiin suoraan pankin sivujen kautta - ei hakukoneen kautta. Hakukoneissa voi olla huijaushakutuloksia. 
  • Vaihtoehtoisesti voit tarkistaa pankin viestisi sinulle mobiilipankkisovelluksen viestiosiosta. 

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä