Underskriftstjänsten
I underskriftstjänsten undertecknar du dokument smidigt och säkert. Du kan underteckna dokument när det passar dig. Elektronisk underskrift sparar också tid, eftersom du inte behöver besöka ett kontor. Du får ett meddelande från banken när du har dokument som väntar på din underskrift i tjänsten. Tills vidare tjänsten endast på finska.
-
1. Identifiera dig
Identifiera dig i tjänsten med dina nätbankskoder. Du kan använda alla finländska bankers koder.
-
2. Dokument
Öppna underskriftsbegäran och läs noga igenom de dokument som ska undertecknas.
-
3. Underteckna
Underteckna alla dokument i begäran samtidigt. Ladda ner kopior av dokumenten. Logga sedan ut ur tjänsten.
Bra att veta om elektronisk underskrift:
-
Du kan underteckna dokument elektroniskt via en mobilenhet och en dator.
-
En elektronisk underskrift är lika juridiskt bindande som en konventionell underskrift.
-
Du har 7 dagar på dig att underteckna dokumenten efter att du fått begäran om underskrift.
-
Efter undertecknandet kan du ladda ner dokumenten via tjänsten i 30 dagar.
Säker elektronisk underskrift
Det är säkert att använda den elektroniska underskriftstjänsten. För att logga in i tjänsten krävs stark autentisering med vars hjälp personens identitet kan styrkas och underskriftens juridiska giltighet garanteras. Tjänsten fungerar via en krypterad förbindelse. Tack vare tjänsten behöver du inte heller oroa dig för att tappa pappersdokument.
Kontrollera alltid innan du loggar in i tjänsten att det är den riktiga tjänsten på allekirjoitus.poppankki.fi. Av säkerhetsskäl skickar vi aldrig meddelanden med en länk till tjänsten.
Ytterligare information
Vi värdesätter skyddet av personuppgifter och konfidentialitet. Nedan hittar du dataskyddsbeskrivningen av POP Bankgruppens gemensamma tjänster. Ta också del av bankernas egna dataskyddsbeskrivningar på bankernas sidor under Nyttig information.