Tillgänglighetsutlåtande: POP Snabblån och POP Hushållslån
POP Banken iakttar EU:s tillgänglighetsdirektiv och den relaterade lagen (306/2019) om tillhandahållande av digitala tjänster. På vår webbplats samt i våra digitala tjänster och mobilappar strävar vi efter att iaktta kriterierna Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 på nivå AA.
Detta tillgänglighetsutlåtande gäller tjänsterna POP Snabblån och POP Hushållslån https://laina.poppankki.fi (endast på finska)
Detta tillgänglighetsutlåtande har publicerats 28.09.2023. Detta tillgänglighetsutlåtande har senast reviderats 28.09.2023.
Tillgänglighetsutlåtandet har upprättats av: POP Bankcentralen anl.
Alternativa sätt att sköta ärenden
Om du inte kan sköta ett ärende på våra nätsidor, kan du ringa POP Snabblån kundtjänst. Kontaktuppgifter med öppehållningstider finns på https://www.poppankki.fi/poppankki/asiakaspalvelu/pikalainan-asiakaspalvelu (endast på finska).
Detaljerad information om teknisk tillgänglighet
Status för de digitala tjänsternas tillgänglighet: Tjänsterna POP Snabblån och POP Hushållslån motsvarar kraven.
Ge respons på tillgängligheten
Har du märkt brister på tillgänglighet i vår tjänst? Meddela oss så att vi kan göra vårt bästa för att rätta till bristerna. Skicka tillgänglighetsrespons till
saavutettavuus@poppankki.fi. Tillgänglighetsrespons tas emot och behandlas av andelslaget POP Bankcentralen.
Tillgänglighetstillsyn
Om du märker tillgänglighetsproblem med webbplatsen, vänligen ge oss respons först. Vi svarar inom 2 veckor. Om du inte är nöjd med svaret eller om du inte får svar inom 2 veckor kan du rapportera det till Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På deras webbplats finns detaljerad information om hur du gör anmälan och hur ärendet handläggs.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter:
Regionförvaltningsverket i Södra Finland
Enheten för tillgänglighetstillsyn
https://www.tillganglighetskrav.fi/
saavutettavuus@avi.fi
Telefonväxel: 0295 016 000