Hoppa till innehåll

Ofta ställda frågor - Nättjänster

Ofta ställda frågor om nättjänster.

Temat

Du kan ladda ner appen också i en annan enhet. Därför måste du radera din gamla enhet, ditt användarkonto, antingen i POP Mobil. Om du inte längre har tillträde till den gör du det i nätbanken, då logga in i nätbanken med nyckelkodskortet på papper.

I POP Mobil raderar du användarkontot under punkten ”Mer” och under den punkten ”Pålitliga enheter”.

I nätbanken, du raderar användarkontot under punkten Ändra inställningar för kodappen som öppnas under ditt namn. Alternativt kan du be din bank eller vår chattjänst att radera ditt användarkonto.

Säkerställ samtidigt att ditt telefonnummer finns sparat under punkten Ta ibruk tilläggstjänster så att du kan ta emot meddelandet om bekräftelse. Därefter kan du börja använda POP Nyckel.

Det lönar sig att spara nyckelkodskortet på papper på en säker plats, du kan behöva det t.ex. just i samband med att du byter enhet.