Betalningsfria månader
Du kan ansöka om två betalningsfria månader om året, bara du kommer ihåg att de inte får följa på varandra. Under en betalningsfri månad växer den använda krediten med ränta. Själva ändringen är avgiftsfri.
Du kan be om betalningsfria månader genom att ringa Visa-kundtjänsten (telefon: +358 10 248 4800 ) eller genom att kontakta din egen POP Bank till exempel via nätbanken eller POP Mobil
Minimiamorteringsprocent
Genom att ställa in minimiamorteringsprocenten på minimal (5 %) kan du amortera kortkrediten på ett måttfullt sätt. Då blir det pengar över också för andra saker i livet. Observera att ändringen av minimiamorteringsprocenten måste göras redan innan fakturan bildas. Den här ändringen är också avgiftsfri.
Du kan ändra minimiamorteringsprocenten genom att ringa Visa-kundtjänsten (telefon: +358 10 248 4800).
Ibland hjälper det att ändra förfallodagen för fakturor så att de passar bättre till inkomsterna. Du kan ändra förfallodagen för Visa-fakturan genom att ringa Visa-kundtjänsten (telefon: +358 10 248 4800) eller genom att kontakta din POP Bank till exempel via nätbanken eller POP Mobil.
Ändring av kreditlimit
Visste du att du kan höja kreditlimiten för kortet när som helst och ändringen är avgiftsfri? Be om höjning av kreditlimiten genom att kontakta din POP Bank till exempel via nätbanken eller POP Mobil.
Betalningsavtal
Om du vet att du inte kan betala hela slutsumman på en faktura på en gång, kontakta Visa-kundtjänsten för att ingå ett betalningsavtal. Under betalningsavtalet amorterar du fakturan med en individuellt överenskommen betalningspost. Du kan avtala om en mindre post före eller efter att du tagit emot fakturan. Ett betalningsavtal är en avgiftsbelagd tjänst.
Kontakta Visa-kundtjänsten för att ingå betalningsavtal.
Visa-kundtjänsten
+358 10 248 4800
Mån–fre 9–18
0,0835 €/samtal + 0,1669 €/min