POP Banken är Finlands bästa bank – varför?
POP Banken har de nöjdaste privat- och företagskunderna inom banksektorn i Finland. Hurdan är Finlands bästa bank?
Enligt undersökningen EPSI Rating har POP Banken de nöjdaste privatkunderna inom banksektorn redan för tionde gången – ingen annan bank eller aktör inom finanssektorn har presterat lika bra. Vi deltog också för första gången i en kundnöjdhetsundersökning på företagssidan, och i den kom vi också på första plats. Enligt undersökningen anser både våra privat- och företagskunder att kvaliteten på våra tjänster och produkter ger förstklassig valuta för pengarna och motsvarar förväntningarna. Även vår image ansågs vara utmärkt. Resultaten sporrar oss att fortsätta vårt arbete för utmärkta kundupplevelser, tjänster och produkter!
Den bästa banken erbjuder personlig och smidig service
Varför är banken bäst? Enligt undersökningen påverkades kundnöjdheten avsevärt av den nära kundrelationen och den smidiga servicen. I synnerhet om kunden hade en egen kontaktperson på banken förbättrades nöjdheten jämfört med andra kunder. Även på POP Banken kan kunder sköta ärenden med en bekant servicerådgivare, vilket vi fått beröm för.
När det gäller smidig service förväntar sig kunderna i synnerhet fungerande digitala tjänster. Mobilbanken blir allt populärare, och enligt undersökningen är våra kunder mycket nöjda med POP Mobil. Även POP Mobil vidareutvecklas hela tiden för att göra det lättare för våra kunder att sköta bankärenden. Enligt EPSI Rating anses våra plattformar också vara säkra.
För oss är tillförlitlighet, tydlighet och säkerhet viktiga aspekter hos vår kundservice i dagliga bankärenden. Vi anser att banktjänster ska beakta vardagliga behov. Vi ger råd och hjälper våra kunder i både små och stora frågor, och ibland får vi bevittna omvälvningar i livet över flera generationer.
Så här berättar våra kunder om vad som gör våra tjänster till de bästa:
”Alltid trevlig och kompetent service. Människor bemöts som människor och inte som siffror på skärmen.”
"Det är lätt att besöka banken, eftersom tjänstemännen inte är så formella utan vänliga och hjälpsamma. En mindre bank är mer hemtrevlig.”
”Service som utgår från människan – det är mycket värdefullt nuförtiden att kundpersonalen har ett namn och ett ansikte."
Ett stort tack till våra underbara kunder för förtroendet och till våra medarbetare för utmärkt arbete för att underlätta våra kunders vardag!