Hoppa till innehåll
Serviceavbrott i bankens tjänster söndag 24.11.2024 kl. 5.00–15.15 

Hantera ditt POP Visa-kort smidigt i mobil- och nätbanken

Du kan sköta kortärenden smidigt i mobil- och nätbanken var och när som helst. 

Följ upp korttransaktioner i realtid via nätbanken och POP Mobil 

För kort kan du fastställa kortets geografiska användningsområde och dygnsspecifika gränser för uttag i automater och transaktioner i betalterminaler och nätbutiker.  Visa-kortets användningsgränser kontrollerar du lätt i POP Nätbanken eller POP Mobil. Du kan ändra användningsgränserna som uppdateras i realtid. I inställningarna kan du fastställa en dygnsspecifik gräns för automatuttag, betalterminalinköp och nätinköp. 

I POP Mobil och nätbanken kan du ändra credit-egenskapens förfallodag och minimiamortering samt lägga till och ändra betalningsfria månader. Du kan kontrollera och ansöka om höjning av kreditgränsen i nätbanken och POP Mobil. Du får beslutet om kortansökan i realtid. 
Om du utnyttjar kreditkortets amorteringsfria månader får du ännu mer ekonomisk flexibilitet. Du kan beviljas två amorteringsfria månader om året. Du kan aktivera amorteringsfria månader i nätbanken, POP Mobil eller korttjänsten. 

Du kan följa med kortinköp i realtid i POP Nätbanken och POP Mobil. För varje inköp får du ett meddelande till POP Mobil. Du kan aktivera meddelanden om korttransaktioner i "meddelanden” i POP Mobil. 

Har du glömt kortets pinkod?  

I POP Mobil kan du kontrollera bankkortets pinkod oberoende av tid och plats. Du kan kontrollera pinkoden i avsnittet Kort i appen. Välj kort och därefter ”Pinkod” i menyn. Det är avgiftsfritt att kontrollera pinkoden för alla POP Bankens kort. 

Var får jag hjälp? 

Vår kundtjänst i kortärenden betjänar vardagar kl. 9–18 på +358 10 248 4800 (lna/msa). Chatten betjänar dig vardagar kl. 9–18 på poppankki.fi. Per telefon och i chatten kan du efter identifiering sköta alla kortrelaterade ärenden. 

Välkommen att bli vår kund

Ta kontakt