Uppdateringen av POP Mobil 28.8 kan förutsätta att användarprofilen skapas på nytt
Den tekniska uppdateringen av POP Bankens mobilbank söndagen 28.8.2022 kan förutsätta att användarprofilen skapas på nytt.
Om du inte lyckas logga in i POP Mobil ska du göra så här:
- Radera först din användarprofil genom att på inloggningsskärmen klicka på ikonen med tre punkter och välja ”Ta bort profil”.
- Därefter ska du logga in i POP Mobil på nytt. Använd POP Nyckel vid den första identifieringen. När du loggar in med POP Nyckel ska du endast ange användarnamn och klicka på Följande.
- Efter bekräftelsen kan du skapa en pinkod med 4–8 siffror i POP Mobil. Bekräfta pinkoden genom att ange den en gång till.
- Om din enhet stöder fingeravtrycksidentifiering kan du aktivera den eller använda pinkoden för inloggning. En del iOS-enheter stöder också ansiktsidentifiering vid inloggning.