Hyppää sisältöön

Suupohjan Osuuspankin palvelupiste Rovaniemelle

POP Pankki -ryhmän suurin pankki, Suupohjan Osuuspankki on laajentanut toimintaansa Rovaniemelle. Pankilla on jo ennestään konttoreita Pohjois-Suomessa, joten uuden palvelupisteen avaaminen Rovaniemelle on luontainen suunta pankin kasvulle ja kehitykselle.

Suupohjan Osuuspankki on liiketoimintavolyymeiltaan suurin POP Pankki -ryhmän jäsenpankki, jonka tase on noin 950 miljoonaa euroa ja pankissa on 110 työntekijää. Pankilla on tällä hetkellä 9 kivijalkakonttoria sekä valtakunnallisesti asiakkaita palveleva digikonttori POP Easy. Pohjois-Suomi on tälläkin hetkellä pankille tärkeä liiketoiminta-alue, sillä pankilla on konttorit Oulussa, Oulunsalossa ja Torniossa.

- Kaikkien edellä mainittujen konttoreiden liiketoiminta on voimakkaassa kasvussa ja uusi palvelupiste tulee tukemaan hyvin pankin kasvustrategiaa, toteaa pankin toimitusjohtaja Timo Kalliomäki.

Henkilökohtainen palvelu keskiössä

Asiakkaat arvostavat henkilökohtaista palvelua, joka voi tapahtua konttorilla kasvotusten tai verkon välityksellä.

- Tähän haluamme erityisesti panostaa, toteaa palvelupisteen rahoituspäällikkönä aloittava Jari Sieppi. Pankin tavoitteena on helppo ja henkilökohtainen palvelu niin yritys- kuin henkilöasiakkaillekin riippumatta siitä haluaako asiakas asioida perinteisesti konttorilla tai verkon välityksellä. Verkkotapaamisten määrä onkin kasvanut viimeisen vuoden aikana reippaasti. Jopa puolet pankin asiakastapaamista hoidetaan verkossa ns. verkkohetkenä. Yritysasiakkaiden palvelumalli perustuu pääsääntöisesti fyysisiin asiakastapaamisiin.

Rovaniemi on kehittyvä kasvukeskus

Yksi syy palvelupisteen avaamiseen Rovaniemelle selittyy kaupungin pitkään jatkuneella positiivisella kehityksellä.

- Rovaniemi on kehittynyt viime vuosina voimakkaasti ja kaupungissa on selvästi vetovoimaa, toteaa Sieppi.

- Uskomme Rovaniemen ja koko Lapin alueen taloudellisen toimeliaisuuden nousevan voimakkaaseen kasvuun koronapandemian väistyttyä. Toinen oleellinen seikka palvelupisteen avaamiselle on yhdeksänä vuotena peräkkäin parhaasta asiakaspalvelusta palkitun POP Pankin konttorin puuttuminen kaupungista, sanoo Kalliomäki.

Palvelupiste toivottaa tervetulleiksi sekä henkilö- että yritysasiakkaat

Rinteenkulman kauppakeskuksessa 6.4.2021 avatussa palvelupisteessä työskentelee alkuvaiheessa kaksi vakituista työntekijää.

- Tämän lisäksi lisäresursseja saadaan tarpeen mukaan Tornion konttorilta, toteaa palvelupäällikkö Satu Nurmos.

Kysynnän mukaan palvelupisteen työtilannetta tukee myös valtakunnallisesti toimivan digikonttorin työntekijät.

- Digikonttorissa voimme avata henkilöasiakkaalle kaikki palvelut sähköisten allekirjoitusten avulla konttorissa käymättä, toteaa Nurmos.

Digikonttorimme palvelukonsepti, joka perustuu henkilökohtaiseen verkossa tapahtuvaan palveluun, on saavuttanut kovan kysynnän ja palvelu on löytänyt jo ennen palvelupisteen avaamista rovaniemeläisetkin asiakkaat, iloitsee Suupohjan Osuuspankin kolmikko.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Timo Kalliomäki
puh. 040 523 2068

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä