Tunnistuspalvelun saavutettavuusseloste
POP Pankki pyrkii takaamaan verkkosivustojen ja mobiilisovellusten saavutettavuuden lain digitaalisten palveluiden tarjoamisesta (306/2019) mukaisesti.
Tämä saavutettavuusseloste koskee POP Pankin tunnistuspalvelua.
POP Pankin tunnistuspalvelu on julkaistu toukokuussa 2019.
Tunnistuspalvelussa käytetään lain mukaista vahvaa sähköistä tunnistusta.
Palvelun saavutettavuus on tarkastettu kesällä 2019 WCAG 2.1 AA-tason vaatimuksia vastaan kolmannen osapuolen saavutettavuusasiantuntijoiden toimesta. Saavutettavuusarviointi palvelulle on tehty kesällä 2019.
Arvioinnin mukaan lain vaatimukset saavutetaan osittain. Puutteita on havaittu seuraavissa toiminnoissa:
heikko värien kontrasti, mm. alatunniste ja painikkeet
heikko fokus kirjautumisen painikkeissa ja tekstikentissä
Havaitut puutteet korjataan mahdollisimman pian.
Tämä seloste on laadittu 23.9.2019
Tätä selostetta on viimeksi tarkistettu 15.10.2019
Palaute ja yhteystiedot
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää.
Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten ilmoituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Saavutettavuuspalautteet käsittelee:
POP Pankkikeskus osk
saavutettavuus(at)poppankki.fi
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi