Hyppää sisältöön
Palvelukatko pankin palveluissa sunnuntaina 24.11.2024 klo 5.00–15.15

POP Avaimen saavutettavuusseloste

POP Pankki noudattaa EU:n saavutettavuusdirektiiviä ja sitä toteuttavaa lakia (306/2019) digitaalisten palveluiden tarjoamisesta. Verkkosivuistoissamme, digitaalisissa palveluissamme sekä mobiilisovelluksessamme pyritään noudattamaan Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1 -kriteeristöä AA-tason vaatimuksia seuraten.

Tämä saavutettavuusseloste koskee POP Avain -sovellusta.

Tämä saavutettavuusseloste on julkaistu 23.06.2021.

Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio.

Vaihtoehtoiset asiointitavat 

Mikäli asian hoitaminen ei onnistu POP Avaimella, voit käyttää avainlukulistaa tai asioida konttorissa. Ajantasaiset tiedot palvelevista konttoreista sekä niiden aukioloajoista löydät verkkosivuiltamme osoitteesta https://www.poppankki.fi/konttorit

Tarkemmat tiedot teknisestä saavutettavuudesta

Digipalvelun saavutettavuuden tila: POP Avain -sovellus vastaa suurilta osin vaatimuksia.

Seuraavana on luettelo ongelmista, jotka ovat tiedossamme. Jos huomaat sivustolla ongelman, joka ei ole luettelossa, ilmoitathan siitä meille.

Saavutettavuuden puutteita havaittu seuraavissa toiminnoissa:

WCAG 1.1.1 (havaittava)

  • Kaikkiin elementteihin ei pääse ruudunlukutoimintoa käyttäen
  • Visuaalisten elementtien tekstivastineissa on puutteita, minkä vuoksi ruudunlukijakäyttäjä ei saa niistä riittävää informaatiota, esim. Rekisteröinnin keskeytyspainike ja Turvalukukenttä (luetaan geneerisenä salasanakenttänä)

WCAG 1.3.1 (havaittava)

  • Kaikkiin elementteihin ei pääse ruudunlukutoimintoa käyttäen
  • Visuaalisten elementtien tekstivastineissa on puutteita, minkä vuoksi ruudunlukijakäyttäjä ei saa niistä riittävää informaatiota, esim. Rekisteröinnin keskeytyspainike ja Turvalukukenttä (luetaan geneerisenä salasanakenttänä)

WCAG 1.3.4 (havaittava)

  • Sovellus toimii vain pystyasennossa.

WCAG 1.4.3 (havaittava)

  • Asetusvalikon harmaat tekstit valkoisella taustalla eivät täytä kontrastivaatimuksia

WCAG 3.3.1 (ymmärrettävä)

  • ”Käyttäjätunnus tai salasana virheellinen” -teksti uutta käyttäjätiliä lisätessä ruudunlukija ei lue virheilmoitusta ääneen

WCAG 4.1.2 (toimintavarma)

  • Kaikkiin elementteihin ei pääse ruudunlukutoimintoa käyttäen
  • Visuaalisten elementtien tekstivastineissa on puutteita, minkä vuoksi ruudunlukijakäyttäjä ei saa niistä riittävää informaatiota, esim. Rekisteröinnin keskeytyspainike ja Turvalukukenttä (luetaan geneerisenä salasanakenttänä)

WCAG 4.1.3 (toimintavarma)

  • Ruudunlukijakäyttäjä ei saa tietoa käyttäjäprofiilin vaihtumisesta (kun profiilia vaihdetaan) eikä siitä, että sovellus siirtyy vahvistusnäkymään

Anna palautetta saavutettavuudesta

Huomasitko saavutettavuuspuutteen palvelussamme? Ilmoitathan siitä meille, jotta voimme tehdä parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Saavutettavuuspalautteet tulee lähettää osoitteeseen saavutettavuus(at)poppankki.fi.

Saavutettavuuspalautteet vastaanottaa ja käsittelee POP Pankkikeskus osk.

Saavutettavuuden valvonta

Mikäli huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille. Vastaamme 2 viikon sisällä.

Mikäli et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai jos et saa vastausta 2 viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten voit tehdä ilmoituksen ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot:

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi 
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä