Hyppää sisältöön
Palvelukatko pankin palveluissa sunnuntaina 24.11.2024 klo 5.00–15.15

Korjaus: Bonum Pankki Oyj: POP Pankki -ryhmä uudistaa peruspankkijärjestelmänsä

Bonum Pankki Oyj Pörssitiedote 24.1.2019 klo 16.15

Korjaus: Bonum Pankki Oyj: POP Pankki -ryhmä uudistaa peruspankkijärjestelmänsä

Korjattu osakkeiden myynnin hyväksyntää koskeva lause. Osakkeiden myynti vaatii Työ- ja elinkeinoministeriön hyväksynnän, ei kilpailuviranomaisen hyväksyntää, kuten aiemmassa tiedotteessa sanottiin. 

POP Pankki -ryhmä uudistaa peruspankkijärjestelmänsä, mikä mahdollistaa digitaalisten palvelujen tehokkaan kehittämisen tulevaisuudessa. Investointi on yksi kaikkien aikojen suurimmista POP Pankki -ryhmässä. POP Pankilla on tutkitusti toimialan tyytyväisimmät asiakkaat sekä Suomessa että Pohjoismaissa, ja POP Pankit haluavat tarjota asiakkailleen parasta mahdollista palvelua niin konttoreissa kuin digitaalisissa kanavissakin myös tulevaisuudessa.

Uudeksi peruspankkijärjestelmäksi on valittu Temenoksen T24-ohjelmisto. Sen toimittaa yhdysvaltalainen Cognizant, joka on yksi maailman johtavista digitaalisten palvelujen tarjoajista. 23.1.2019 allekirjoitettu sopimus kattaa otto- ja antolainauksen sekä maksamisen palvelut.  Sopimukseen sisältyy myös yrityskauppa, jossa Cognizant ostaa 100 prosenttia Samlinkin osakkeista. Osakekaupalla ei ole vaikutusta POP Pankki -ryhmän vuoden 2019 tulokseen. Osakkeiden myynti vaatii vielä Työ- ja elinkeinoministeriön hyväksynnän sekä Finanssivalvonnan tarkastuksen.

POP Pankki -ryhmä ryhtyy uudistamaan peruspankkijärjestelmäänsä yhteistyössä Säästöpankkiryhmän ja Oma Säästöpankin kanssa. Projekti käynnistyy keväällä 2019 ja jatkuu arviolta vuoteen 2021 asti. Muutos ei vaikuta POP Pankkien asiakaspalveluun tai palveluehtoihin.

‒ Ryhmän strategiassa korostuu asiakaskokemuksen kehittäminen palveluita ja toimintoja digitalisoimalla. Strategian taustalla on finanssialan murros sekä muutokset asiakaskäyttäytymisessä ja asiakkaiden odotuksissa. Muutoksen tavoitteena on saumaton, kanavasta riippumaton asiakaskokemus, sanoo POP Pankkiliiton toimitusjohtaja Pekka Lemettinen.

‒ Peruspankkijärjestelmän uudistaminen antaa pankeille mahdollisuuden keskittyä ydinliiketoiminnan ja kilpailukyvyn kehittämiseen, Lemettinen toteaa.

‒ Olemme iloisia voidessamme tukea Säästöpankkiryhmää, Oma Säästöpankkia ja POP Pankki -ryhmää niiden digitaalisten strategioiden toteuttamisessa, sanoo Cognizantin Santosh Thomas, President, Global Growth Markets.

‒ Turvallinen, pilvipohjainen peruspankkijärjestelmä tukee aiempaa nopeampaa uusien toimintojen käyttöönottoa, vähentää operatiivisen toiminnan viiveitä ja antaa erinomaisen asiakaskokemuksen uusien, tulevaisuuden pankkipalvelut mahdollistavien ominaisuuksiensa ansiosta, Thomas jatkaa.

Lisätietoja:

Pekka Lemettinen, toimitusjohtaja, POP Pankkiliitto, p. 040 503 5411

Jakelu:

Nasdaq Helsinki Oy
Keskeiset tiedotusvälineet
www.poppankki.fi

POP Pankit ovat asiakkaitaan varten perustettuja osuuskuntamuotoisia pankkeja, joilla tutkimusten mukaan on Suomen tyytyväisimmät asiakkaat ja paras asiakaspalvelu. POP Pankki -ryhmään kuuluu 26 POP Pankkia, verkossa toimiva vahinkovakuutusyhtiö POP Vakuutus, POP Pankkien keskusluottolaitos Bonum Pankki Oyj ja POP Pankkiliitto osk. www.poppankki.fi

Cognizant (Nasdaq-100: CTSH) on yksi maailman johtavista palveluyrityksistä, joka muuttaa asiakkaidensa liiketoimintaa, toiminta- ja teknologiamalleja digitaaliselle aikakaudelle sopiviksi. Ainutlaatuinen, liiketoimintaan perustuva ja konsultoiva lähestymistapamme auttaa asiakkaitamme visioimaan, kehittämään ja ylläpitämään entistä innovatiivisempaa ja tehokkaampaa liiketoimintaa. Cognizant, jonka pääkonttori sijaitsee Yhdysvalloissa, on sijalla 195 Fortune 500 -listauksessa ja sijoittuu jatkuvasti hyvin maailman arvostetuimpien yhtiöiden listauksissa. Katso Kuinka Cognizant auttaa asiakkaitaan toimimaan digitaalisesti ja seuraa meitä tunnuksella @Cognizant.

 

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä