Liittyäksesi POP Verkkohetkeen tarvitset:
- henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset
- hyvän verkkoyhteyden
- tietokoneen tai mobiililaitteen, kuten tabletin
- kuuloke-mikrofonin, jos sellainen on käytettävissä
- myös puhelin on hyvä pitää lähettyvillä
POP Verkkohetki on POP Pankin oma verkkotapaamistyökalu. Tapaamiseen liittyessä tarvitset henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset sekä tietokoneen tai mobiililaitteen, kuten tabletin. Tältä sivulta löydät tarkemmat ohjeet POP Verkkohetken käyttämiseen.
Voit varata POP Verkkohetkeen ajanvarauksesta, puhelimitse tai verkkopankkiviestillä.
Kun olet varannut ajan POP Verkkohetkeen, saat pankistasi kutsun tapaamiseen. Kutsu voi tulla verkkopankkiisi tai salattuna viestinä sähköpostiisi. Saatat myös saada tekstiviestimuistutuksen tapaamisesta.
Tietoturvasyistä tapaamiskutsussa ei ole suoraa linkkiä tapaamiseen. Liittyminen tapahtuu aina POP Verkkohetken sivun kautta.
Kun avaat POP Verkkohetken ensimmäistä kertaa, ohjelma pyytää sinulta lupaa käyttää laitteesi kameraa ja mikrofonia. Vahvista käyttö napsauttamalla myöntävää vaihtoehtoa. Ponnahdusikkuna on usein ruudun oikeassa ylä- tai alareunassa.
Kun aloitat POP Verkkohetken, sinun tulee aluksi vahvistaa henkilöllisyytesi omien verkkopankkitunnustesi avulla.
Napsauta POP Verkkohetken etusivulla Tunnistaudu-painiketta.
Esiin tulee tunnistautumisruutu. Tunnistaudu henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi. Voit käyttää kaikkien suomalaisten pankkien verkkopankkitunnuksia ja tunnistautumissovelluksia.
Tunnistauduttuasi tulet omalle kirjautumissivullesi. Henkilöllisyytesi on nyt vahvistettu, mutta et ole vielä liittynyt mihinkään tapaamiseen. Tällä sivulla liityt oikeaan tapaamiseen. Sinullahan voi olla niitä varattuna useita.
Tapaaminen valitaan liittymiskoodilla, joka yhdistää osallistujat oikeaan tapaamiseen. Sait liiittymiskoodin verkkohetken kutsuviestissäsi. Kopioi tai kirjoita liittymiskoodi sille varattuun kenttään ja napsauta sitten liittymispainiketta.
Tapaamiseen ei voi liittyä ilman liittymiskoodia. Jos et ole saanut liittymiskoodia, ota yhteyttä toimihenkilöösi. Oman yhteyshenkilösi näet verkkopankista tai asiointikonttorisi sivuilta.
Verkkohetki hyödyntää ääntä ja videokuvaa. Ennen verkkohetken aloittamista on hyvä testata laitteidesi toiminta. Testi ei vie kauaa ja säästää kaikkien osallistujien aikaa.
Voit testata laitteidesi toiminnan jo ennen tunnistautumista tai kirjautumista. Tärkeintä on suorittaa testi ennen verkkohetken alkamista. Tapaaminen avautuu 15 minuuttia ennen sovittua alkamisaikaa, mutta voit suorittaa testin vaikka tapaaminen ei olisi vielä aktiivinen.
Aloita testaus napsauttamalla Testaa laitteisto -painiketta.
Esiin tulee testiruutu. Tarkista ääni- ja videolaitteiden toiminta. Tee tarvittavat muutokset: alasvetovalikoista voit valita toisen kameran tai mikrofonin.
Voit muuttaa valintoja myöhemmin asetuspainiketta napsauttamalla. Jos laitteiden asetuksissa on ongelmia, joita et saa ratkaistua tältä ruudulta, tarkista tietokoneesi ääni- ja videolaitteiden asetukset.
Kun olet valmis, vahvista asetukset napsauttamalla OK-painiketta. Siirryt odotushuoneeseen. Itse tapaaminen ei kuitenkaan ala ennen kuin vahvistat aloituksen.
Kun olet tunnistautunut verkkopankkitunnuksillasi ja liittynyt koodilla haluttuun verkkohetkeen, siirryt odotushuoneeseen.
Täältä näet kokouksen keston ja muut tiedot. Kokous alkaa, kun napsautat aloituspainiketta.
Kamera ja mikrofoni ovat automaattisesti päällä, kun aloitat tapaamisen.
Voit lopettaa verkkohetken milloin haluat. Napsauta vain punaista luuripainiketta näytön alareunassa. Esiin tulee ruutu, jossa kerrotaan verkkohetken päättymisestä.
Jos poistuit tapaamisesta vahingossa, voit palata siihen napsauttamalla Liity uudelleen -painiketta. Jos tapaaminen on omalta osaltasi ohi, voit sulkea selainikkunan tai palata POP Verkkohetken etusivulle.
POP Verkkohetki edellyttää vahvaa tunnistautumista, joten kukaan ei pääse tarkastelemaan tapaamisiasi selaimen kerran suljettuasi.