Tilinsiirto toiseen EU-valtioon
Jos kuluttaja-asiakas haluaa tehdä tilinsiirron toisessa EU-valtiossa olevaan pankkiin tai maksulaitokseen, tulee asiakkaan nykyisen pankin asiakkaan pyynnön saatuaan
- antaa asiakkaalle maksutta luettelo voimassa olevista pysyväistoimeksiannoista, suoraveloitusvaltuutuksista, suoramaksuvaltuutuksista ja e-laskuista sekä viimeisen 13 ajalta tiedot saapuneista toistuvista tilisiirroista, e-laskuista ja tililtä tehdyistä suoraveloituksista ja suoramaksuista;
- siirtää tilin saldo uudessa pankissa olevalle tilille;
- lopettaa maksutili.
Jos asiakas asettaa määräajan em. toimille, tämän määräpäivän on oltava vähintään kuusi (6) pankkipäivää siitä, kun nykyinen pankki saa pyynnön. Tilisaldon siirto edellyttää, että asiakkaan pyyntö sisältää kaikki tarvittavat tiedot, joilla uusi pankki ja asiakkaan maksutili voidaan yksilöidä.
Jos tilin lopettaminen ei ole mahdollista asiakkaan maksamattomien sitoumusten vuoksi, tästä on ilmoitettava asiakkaalle ilman aiheetonta viivytystä.