Lukkiutuneen verkkopankkitunnuksen avaaminen
Viikonloppu ja verkkopankkiin pitäisi päästä, mutta tuli näppäiltyä liian monta kertaa tunnus väärin ja nyt on verkkopankki lukossa. Kuulostaako tutulta? Näin voi vahingossa käydä kenelle tahansa, mutta hätä ei ole onneksi tämännäköinen. Varautumalla etukäteen ja aktivoimalla lisäpalvelun, lukkiutuneen tunnuksen saa nopeasti ja helposti avattua ihan itse - ajasta ja paikasta riippumatta.
Miten lukkiutuneen verkkopankin saa auki?
Verkkopankin käyttäjätunnus voi lukkiutua, jos syöttää liian monta kertaa väärin joko avainlukulistan turvaluvun tai oman salasanan. Lukkiutuneen verkkopankin saa avattua:
> Käymällä pankin konttorissa. Käyttäjätunnus saadaan avattua välittömästi, eikä siitä aiheudu mitään lisäkuluja. Mukana pitää olla kuvallinen, voimassa oleva henkilötodistus eli passi, ajokortti tai henkilökortti.
> Omatoimisesti koska tahansa, jos on jo aikaisemmin aktivoinut lisäpalvelun käyttöönsä ja lukkiutuminen on johtunut väärin syötetystä salasanasta. Muista syistä lukkiutunutta tunnusta palvelun kautta ei voi avata. Lisäpalvelu edellyttää henkilökohtaisen matkapuhelimen käyttöä, koska se toimii tekstiviestitse. Palvelu on asiakkaille maksuton.
Maksuton lisäpalvelu sujuvoittaa ja helpottaa verkkopankkiasiointia
POP Pankilla on ainutlaatuinen lisäpalvelu, jonka aktivoimalla, väärän salasanan syöttämisen vuoksi lukkiutuneen verkkopankkitunnuksen voi avata itse, missä ja milloin tahansa. Kunhan käytössä on henkilökohtainen matkapuhelin.
- Palvelu kehitettiin, jotta asiakkaidemme pankkiasioiden hoito olisi entistäkin joustavampaa, palveluneuvoja Tiina Haakana kertoo.
Väärän salasanan vuoksi lukkiutuneen verkkopankkitunnuksen avaamisen lisäksi lisäpalvelu toimii myös lisävahvistuksena maksuille, jonka saajan tilille et ole aiemmin maksanut. Lisävahvistustunnus tulee tässäkin tapauksessa matkapuhelimeen tekstiviestinä.
Miten lisäpalvelun saa käyttöön?
Lisäpalvelun voi aktivoida käyttöön omassa verkkopankissa tai käymällä pankin konttorissa. Lisäpalvelua rekisteröitäessä tietoihin syötetään henkilökohtainen matkapuhelinnumero. Lisätietoja ja ohjeet löydät täältä.
Kuinka lisäpalvelu toimii?
Lisävahvistuskoodit lähetetään matkapuhelimeen tekstiviestinä, kun verkkopankki on lukkiutunut väärän salasanan vuoksi tai tarvitaan lisävahvistus maksuille. Verkkopankkitunnuksen saa avattua lisävahvistustunnuksen, henkilötunnuksen, verkkopankin käyttäjätunnuksen ja avainlukukortin tunnusluvun avulla.
Miksi palvelu kannattaa ottaa käyttöön?
Lisäpalvelu lisää entisestään verkkopankin turvallista käyttöä, sillä lisävahvistusta pyydetään maksulle, jonka saajan tilille ei ole aikaisemmin maksettu.
- Lisäksi palvelu helpottaa pankkiasioiden hoitoa ja, mikä mukavinta, se on asiakkaillemme maksuton palvelu.
Esimerkiksi matkalla palvelu on myös erittäin käytännöllinen, jos verkkopankki menee lukkoon liian monta kertaa syötetyn väärän salasanan vuoksi ja pankin konttoria ei ole lähimaillakaan.