Hyppää sisältöön
Palvelukatko pankin palveluissa sunnuntaina 24.11.2024 klo 5.00–15.15

Asiakaspalaute- ja reklamaatiokäytäntö

Anna palautetta

Hyvä asiakaspalvelu on toimintamme sydän. Palautteen perusteella pyrimme kehittämään palveluitamme ja tuotteitamme entistäkin paremmiksi. Mikäli haluat antaa meille palautetta, otathan aina ensisijaisesti yhteyttä sinua palvelleeseen POP Pankkiin.

Pankkikohtaiset yhteydenottolomakkeet löydät pankkien omilta verkkosivulta. Oikea pankki löytyy helpoiten konttorihaun kautta. Voit antaa palautetta myös soittamalla tai asioimalla POP Pankin konttorissa. 

Palautetta POP Pankeille voit antaa myös yhteydenottolomakkeen kautta. Pyrimme vastaamaan palautteeseen mahdollisimman pian.

Reklamaation lähettäminen

Otathan aina ensisijaisesti yhteyttä omaan pankkiisi, mikäli haluat tehdä reklamaation. Voit laatia kirjallisen reklamaation verkkopankin kautta lähettämällä verkkoviestin omaan pankkiisi. Reklamaation voi myös lähettää postitse pankkiin.

Muistathan antaa seuraavat tiedot reklamaation yhteydessä: 

  • Nimi ja yhteystiedot
  • Henkilötunnus tai Y-tunnus
  • Mitä tuotetta tai palvelua asia koskee
  • Vaatimuksesi
  • Perustelut vaatimukselle

Vastaamme reklamaatioon 15 vuorokauden kuluessa.

Mikäli olet tyytymätön POP Pankin antamaan ratkaisuun, voit ottaa yhteyttä seuraaviin tahoihin:

Vakuutus- ja rahoitusneuvonta (FINE)

FINE antaa maksutta riippumatonta neuvontaa asiakkaille. FINE voi auttaa erimielisyyksien selvittämisessä, mutta ei voi antaa oikeudellisesti sitovia ratkaisuja. FINE käsittelee riita-asioita ja antaa ratkaisusuosituksia toimistomenettelynä sekä Pankki-, Sijoitus- tai Vakuutuslautakunnissa. FINE ei käsittele riitaa, joka on vireillä tai käsitelty kuluttajariitalautakunnassa tai tuomioistuimessa.

FINEn yhteystiedot:
Porkkalankatu 1
00180 Helsinki
puh. 09 6850 120

Lisätietoja saa osoitteesta www.fine.fi.

Kuluttajariitalautakunta

Kuluttajariitalautakunta voi antaa ratkaisusuosituksen kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisestä erimielisyydestä, joka koskee kulutushyödykkeen kuten rahoituspalvelun hankintaa tai liittyy kulutushyödykesopimukseen. Kuluttajariitalautakunta antaa ratkaisusuosituksia ainoastaan kirjallisiin valituksiin. Kuluttajariitalautakunta voi jättää asian käsittelemättä, ellei kuluttaja ole ensin ollut yhteydessä kuluttajaneuvontaan.

Kuluttajariitalautakunnan yhteystiedot:
Hämeentie 3, PL 306
00531 Helsinki
puh. 029 566 5200

Tarkemmat ohjeet valituksen tekemiseen löytyvät kuluttajariitalautakunnan verkkosivuilta osoitteesta: www.kuluttajariita.fi.

Yleinen tuomioistuin

Palvelusta johtuvat erimielisyydet voidaan myös ratkaista sopimuksessa määritellyssä käräjäoikeudessa, ellei asiakas kuluttajan ominaisuudessa vaadi asian käsittelyä sen paikkakunnan yleisessä käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa.

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä