Hyppää sisältöön

POP Pankille menestystä toimialan vastuullisuustutkimuksessa

EPSI Rating kysyy pankkitoimialan asiakastyytyväisyystutkimuksen yhteydessä asiakkaiden mielikuvaa myös pankkien vastuullisuudesta. Kestävyysindeksiä on mitattu nyt neljän vuoden ajan. POP Pankki on tälläkin saralla toimialansa parhaimmistoa.  

POP Pankki on EPSI Ratingin mukaan sijoittunut johdonmukaisesti korkealle sekä henkilö- että yritysasiakkaiden kestävyysindeksissä. EPSIn analyysissa POP Pankki on panostanut merkittävästi vastuullisuustoimiin ja onnistunut myös viestimään niistä tehokkaasti asiakkailleen. POP Pankin menestys kestävyyden saralla korostaa pitkäjänteisen työn merkitystä ja kykyä vastata asiakkaiden odotuksiin. 

EPSI Ratingin mukaan pankkiala on kokonaisuutena osoittanut kasvavaa sitoutumista kestävyyteen viimeisen kolmen vuoden aikana. Toimialan kestävyysindeksi on noussut henkilöasiakkaiden parissa merkittävästi, alkaen vuoden 2021 indeksipisteistä 65,6 ja saavuttaen vuonna 2024 tason 70,1. Yrityspuolella pankkien kestävyysindeksi on kasvanut merkittävästi viimeisen neljän vuoden aikana, toimialan kokonaisarvosanan noustessa 60,8 (2021) 70,7:ään (2024).  

Nousu heijastaa EPSIn mukaan sitä, että vastuullisuus ja kestävä kehitys ovat vakiintuneet keskeisiksi osiksi pankkien toimintastrategioita. Henkilöasiakkailla on yritysasiakkaita enemmän odotuksia vastuullisuusviestinnän osalta. Nuoremmat asiakkaat, erityisesti 18–29-vuotiaat, kokevat pankkien viestinnän kestävän kehityksen toimista positiivisemmin kuin vanhemmat ikäryhmät. Heidän arvioidensa perusteella pankit ovat onnistuneet suhteellisen hyvin kertomaan vastuullisuustoimistaan. 

EPSI KestävyysIndeks Henkilöasiakkaat

Kestävyysindeksi yritykset

 

Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä