Hyppää sisältöön
Palvelukatko pankin palveluissa sunnuntaina 24.11.2024 klo 5.00–15.15

Kalasteluviestejä POP Pankin nimissä

POP Pankin nimissä on jälleen lähetetty huijaussähköposteja. Viimeisimmissä tiedossamme olevissa kalasteluviesteissä pyydetään lukemaan uusi verkkopankkiin saapunut viesti ja kehotetaan kirjautumaan verkkopankkiin sähköpostissa olevan linkin kautta.

Viestissä olevaa linkkiä ei tule klikata!

Olethan valppaana verkossa: pankki ei koskaan lähetä sähköpostiviestejä, joissa pyydetään kirjautumaan verkkopankkiin viestissä olevan linkin kautta tai joissa pyydetään lähettämään henkilökohtaisia tietoja, kuten verkkopankkitunnukset, maksukortin tiedot tai henkilötunnus. Jos epäilet klikanneesi huijausviestin linkkiä, ilmoita tästä välittömästi omaan pankkiisi.

Kirjaudu verkkopankkiin aina pankin omilta sivuilta tai kirjoittamalla osoite itse selaimen osoitekenttään.

Viimeisin tiedossamme oleva viesti on kirjoitettu melko hyvällä suomen kielellä ja lopussa on jopa huomautus siitä, miten pankki tai viranomaiset eivät tiedustele pankkitietoja puhelimitse ja muistutus, että käyttäjätietoja ei saa luovuttaa kenellekään. Muun muassa lähettäjän hyvin epätavallisesta osoitteesta voi kuitenkin päätellä, että kyseessä on huijausviesti.

Mikäli epäilet antaneesi pankkitunnuksesi epäilyttävälle sivulle, ole välittömästi yhteydessä pankkiisi tai 24/7 palvelevaan  sulkemispalveluun puh. 020 333 ja ulkomailta soittaessa +358 20 333. Verkkopalvelusopimuksesi suljetaan ja saat uudet tunnukset olemalla yhteydessä omaan pankkiisi. 

Tunnista huijausviestit, katso esimerkkejä huijausviesteistä ja lue lisää tietoturvasta.



Haluaisitko tulla POP Pankin asiakkaaksi?

Ota yhteyttä